Jak se rychle zorientovat ve školním řádu, požadavcích na předměty či v interních systémech univerzity? Tým z FAV vyvinul první verzi automatické chatovací platformy, která může studentům i zaměstnancům univerzity nabídnout okamžité odpovědi a být užitečným parťákem pro fungování na ZČU. Projekt využívá moderní AI technologie a staví na spolupráci zkušených vývojářů i studentů.
Cílem projektu řešeného od září do prosince 2024 bylo vytvořit proof-of-concept webové aplikace, která by nabízela přehledné rozhraní pro textovou konverzaci v češtině o tématech týkajících se ZČU. Podobně jako při použití známého rozhraní ChatGPT od OpenAI uživatelé dostanou strukturovanou odpověď včetně referencí. Rozdílem oproti použití obecného modelu je práce přímo nad dokumenty s faktickými informacemi o ZČU, ke kterým obecný model nemusí najít cestu. Projekt, na kterém spolupracují Katedra kybernetiky a Katedra informatiky a výpočetní techniky, je postaven výhradně na studentské práci a stipendijní podpoře. První testovací verze frontendu už byla nasazena na cloudových službách ZČU a vývoj backendu probíhá paralelně v několika týmech.
— Ing. Martin Bulín, MSc., Ph.D.
Cílovou skupinou mohou být zájemci o studium, studenti, ale i zaměstnanci ZČU. V případě pokračování projektu by bylo možné systém postavit nad interními daty a zpříjemnit tak zaměstnancům portál univerzity i intranet. Cílem projektu nebylo jen zjednodušit přístup k informacím, ale také otestovat možnosti hlubší integrace AI do každodenního chodu univerzity. Projekt tak přirozeně zapadá do strategických snah ZČU o digitalizaci a zefektivnění podpůrných služeb pro studenty a zaměstnance.
Podívejte se na videoukázku výstupu projektu: