Umělá inteligence si hledá cestu i do seminárních prací. Projekt realizovaný pod vedením Václava Duffka zkoumá, jak studenti vnímají úkoly, které zahrnují práci s AI. První výsledky ukazují, že kombinace tradičního psaní a moderních technologií může být pro výuku velmi přínosná.
Cílem projektu bylo ověřit, jak studenti přijímají zadání seminární práce, které využívá nástroje umělé inteligence. Do výzkumu se zapojilo téměř padesát studentů z Fakulty pedagogické a Fakulty ekonomické, kteří vyplnili dotazník a diskutovali v rámci dvou ohniskových skupin. Reakce byly převážně pozitivní – studenti oceňovali inovativní přístup, ale také praktický přínos ve vztahu k rozvoji dovedností důležitých pro budoucí profesní uplatnění.
— Mgr. Václav Duffek, Ph.D.
V současnosti probíhá analýza získaných dat, na jejímž základě bude v roce 2025 navržena nová či aktualizovaná podoba seminární práce. Projekt tak přispívá nejen ke zlepšení kvality výuky, ale i k promyšlené integraci AI do vzdělávacího procesu. Ukazuje se, že studenti vnímají práci s AI jako cestu ke kreativnějšímu a smysluplnějšímu učení.