Jak zapojit umělou inteligenci do výuky politologie? Docent Přemysl Rosůlek z Fakulty filozofické se spolu se studujícími Jakubem Jírou a Barborou Štěpánkovou zaměřil na inovaci předmětů Politika a média a Politický marketing. Výsledkem je nová výuková prezentace reflektující roli AI ve volebních kampaních a nový úkol pro studenty zaměřený na práci s AI.
Projekt si kladl za cíl modernizovat výuku ve dvou klíčových předmětech tak, aby zohledňovala aktuální vývoj v oblasti umělé inteligence a její rostoucí vliv na politiku i mediální prostředí. Jeho součástí byla aktualizace přednášek, vytvoření nového kurzu a inovace seminárního úkolu. Na projektu se kromě řešitele podíleli také dva studenti oboru politologie, kteří aktivně spolupracovali při rešerších, sběru materiálů a testování výukových scénářů. Vznikla tak nová prezentace zaměřená na americkou volební kampaň 2024 v kontextu s AI a její mediální reprezentací.
— doc. PhDr. Přemysl Rosůlek, Ph.D.
Inovace výuky přerostla i do dalších aktivit. Studenti získali možnost zapojit se do širšího interdisciplinárního projektu zaměřeného na misinformace a konspirační teorie, kde testovali bezplatné AI nástroje pro výuku občanské nauky na středních školách. Jejich výstupy byly prezentovány na semináři pro pedagogy a staly se součástí nové publikace určené středoškolským učitelům. Projekt tak přispěl nejen ke zkvalitnění výuky na univerzitě, ale i k rozvoji praktických dovedností studentů a jejich propojení s reálnými společenskými výzvami.